ReAPI
#1
Estaba interiorizandome en el mundo del ReHLDS y todas sus raices, Reunion, ReAmxModX, ReGameDLL, etc... y me tope con el ReAPI

Que es un modulo nuevo que usa la API del ReGameDLL y el ReHLDS.

Al parecer es mucho mas rapido en la creacion de algun mod o plugin, estaba viendo ejemplos practicos como este (estaba en ruso, pero nada que el traductor no hiciese, es entendible)

Define reapi on your plugin

Código PHP:
#include <reapi> 

In plugin_init , register a hook and hang on DeadPlayerWeapons handler on CSGameRules_DeadPlayerWeapons

Código PHP:
public plugin_init()
{
    
RegisterHookChain(RG_CSGameRules_DeadPlayerWeapons"CSGameRules_DeadPlayerWeapons")


Next, create a body-handler function

Código PHP:
public CSGameRules_DeadPlayerWeapons(const index)
{




The next step for the overall presentation is desirable to look at the source ReGameDLL_CS player.cpp # L1473 ,
knowing that the function must return a certain value which does not expect GR_PLR_DROP_GUN_NO
and will depend on further executable code, the essence of this PackDeadPlayerItems function is
that throwing weapons on the ground after the player's death, try to prevent it,
for the refund of value GR_PLR_DROP_GUN_NO who does not expect to receive.


Código PHP:
public CSGameRules_DeadPlayerWeapons(const index)
{
    
SetHookChainReturn(ATYPE_INTEGERGR_PLR_DROP_GUN_NO);


Since, in the original function , virtually nothing, there is no need to call it once again, so use HC_SUPERCEDE

Código PHP:
public CSGameRules_DeadPlayerWeapons(const index)
{
    
SetHookChainReturn(ATYPE_INTEGERGR_PLR_DROP_GUN_NO);
    return 
HC_SUPERCEDE;


So a simple way, to prevent any appearance of weapons following the death of a player quite a come down for CSDM and GunGame mod.

Código PHP:
#include <amxmodx>
#include <reapi>

public plugin_init()
{
    
RegisterHookChain(RG_CSGameRules_DeadPlayerWeapons"CSGameRules_DeadPlayerWeapons")
}

public 
CSGameRules_DeadPlayerWeapons(const index)
{
    
SetHookChainReturn(ATYPE_INTEGERGR_PLR_DROP_GUN_NO);
    return 
HC_SUPERCEDE;


Tambien existian estas Forwards caracteristicas del ReAPI

Código PHP:
Call Control original function and other hooksDone by the return of striker one of four values:
HC_CONTINUE - continue to cause hooks and original
HC_OVERRIDE 
- continue to call the originalbut to return its value
HC_SUPERCEDE 
- continue to cause the hooksbut interrupt the original
(If the function is not voidbefore locking her callyou must set its return value)

HC_BREAK interrupt the hooks and the original

Setting the 
return valueRunning Nativ SetHookChainReturn with two argumentsthe first need to specify the return type, and the second value.
Getting the return valueNativ done GetHookChainReturn it may be due to only post.

Replacing the arguments in the function. Nativ done SetHookChainArg the first argument specifies the sequence number of arguments always begins with 1the second type of argument, and in the third the value

Que conste que esto NO esta disponible en ingles y es una vaga traduccion de Google, si supiese mas del tema, con gusto lo traduciría o si alguien mas sabe, seria un buen aporte.
#2
Somos un foro en español, si vas a publicar algo tiene que ser escrito así y traducido por una persona idónea para que lo que se lee tenga sentido y validez. Así como así no sirve de nada, mucho menos sin está traducido con google.
[Imagen: paypalqr.png]


Salto de foro:


Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)